CyprusGirl 2010.01.30. 14:44

BBQ party

30.01.2010. 06:48

 Na ezt nem hiszem el…. Megint nem megy a net. Most csak egyszerűen nem tudok fellépni. És hogy miért nem alszom egy őrült buli után hajnali 7kor? Nem tudom… nem bírok. Jól vagyok, nem ittam csak egy welcome vodkát, semmi bajom, csak aludni nem tudok. Ez van, ha ennyi minden történik túlpörgök :P Vagy lehet hogy túl sok energiaitalt ittam - nem értem.

Délután végre sikerült beszélni Ritával skype-on, fura volt magyarul, teljesen át fogok szokni az angolra. Szóval sokat kell beszélnünk, különben a végén hazamegyek és meg sem tudok majd szólalni!

 A Barbeque party nagyon jó volt. Először csak a mi egyetemünk Erasmus hallgatói voltak ott, többnyire már ismertük egymást. Aztán kb 11kor beállított még 20 ember a European University nemzetközi bandája, hirtelen rengetegen lettünk! Teljesen idegen emberek vettek körül, csak nézelődtem, beszélgettem - nagyon könnyű ismerkedni. Csak odamész valakihez: Szia! Hogy hívnak? Honnan jöttél? Mit tanulsz? – és a következő találkozásnál már olyan mintha ezer éve ismernéd. Az olasz srácok csinálták a kaját: igazi, finom grillezett csirkét, salátával, pitával és zöldséges-sajtos saslikkal… hmm… nagyon fincsi volt!

És hogy megismerjétek a sziget egyik legőrültebb párosát: Jimmy (lengyel-amerikai) és Jenia (orosz srác). Sok őrülttel találkoztam én már otthon, de ennyire partyfüggőkkel még sosem. A két srác gyakorlatilag minden nap bulizni megy – több éve itt élnek, tanulnak, dolgoznak, és szervezik a nemzetközi hallgatók életét. Jimmy eddig itt lakott, az Olive Halls-ban, nemrég költözött ki egy lakásba 2 utcányira innen, Jenia pedig még nincs is 18! Oroszországban csak 11 évfolyam van az érettségiig, így lehet egyetemista – vagy valami ilyesmi. Nagyon bírom őket! Pörögnek ezerrel és bármiben tudnak segíteni. Lehet hogy korai kijelenteni, hogy ők a legőrültebbek. Bár félek még nem láttam eleget…

.Alapvetően mindenki nagyon segítőkész. Az egyetemen több osztály is működik csak azért, hogy a hallgatók különféle problémáiban segítsenek. Az Oktatási Központ öleli fel az oktatókat, ők szervezik a fogadóórákat (mint otthon), van egy osztály csak azért, hogy segítsen a matekkal ’küszködőknek” és hogy segítsenek összeállítani az angol project-eket, ha nem megy. Külön osztály foglalkozik a hallgatók lelki bajaival, a stressz feldolgozásával…, és akkor még a kifejezetten koordinációval foglalkozó Student Affairs – t nem is említettem. (Ők szervezik a sportéletet, a kirándulásokat, a szállást, az új hallgatók útbaigazítását…) Hatalmas a rendszer a miénkhez viszonyítva, és ahhoz képest, hogy milyen „ráérős” életvitelt folytatnak, jól működik.

 A ciprusiak életvitele amúgy nagyon tetszik nekem. Én még egyetlen szép ciprusi nőt sem láttam, de olyan stílusuk van, hogy az mindent feledtet. – Legalábbis az én szememben. Még az idősebbek is modern, divatos, nőies ruhákat viselnek. Rendkívül magabiztosak, büszkék. Alapvetően nem foglalkoznak a külföldi emberekkel, ritkán barátkoznak velünk. Kíváncsi vagyok milyen lesz az órákon, az egyetemen, hogy ott mennyire érezhető ez. De szerintem ott inkább a vendégszeretet fog dominálni. Maximum 5 tárgyat vehetünk fel, nekem 2 is elég lenne, de 3at fogok tanulni. A két jogi tárgyam mellé felveszek valami angolt is. Ingyen fejleszthetem a tudásomat, és ráadásul a joghoz nagyon kell, hogy jól beszéljem a nyelvet. De így sem lesz sok órám.

 Sajnos még nem tudtunk elmenni az óvárosba, vásárolgatni, nézelődni, mert minden nap az egyetemen próbáltuk elintézni a papírokat. Pénteken is 9:00-17:00ig ott voltunk, de még mindig nincs meg minden. Majd hétfőn… De muszáj lesz vennem pár rucit – én butus otthon felejtettem a bőrkabimat, de szerintem valami jó kis pulcsi elég lesz, és edzőcipő is kéne. Itt is van pl Adidas, Bershka, Zara, Mango de szerintem még a miénknél is drágábbak. Majd meglátjuk. Azért persze nem sietem el a költekezést.

 Most éjszaka éreztem először honvágyat. Csak forgolódtam az ágyban, gondolkoztam, olyan mintha már több hónapja itt élnék, annyi minden történt velem. Sokat nézegetem a képeket a gépen… hiányoztok ám!

15:58 - A Burgerkingből sikerült feltöltenem a szöveget. De a jel itt sem elég erős ahhoz, hogy képeket csatoljak hozzá... :/

A bejegyzés trackback címe:

https://cyprusgirl.blog.hu/api/trackback/id/tr871714802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása